Nyansatt i kommunen?

Velkommen skal du være, og vi har laget en liten guide på innføring i informasjonssikkerhet og IKT systemer fra IKT Fjellregionen IKS. Denne veiledningen kan også være fin for deg som har jobbet en stund, men ønsker å repetere og kanskje lære noe nytt?

Før du logger deg på

På din første arbeidsdag, så skal du ha fått tildelt arbeidsplass, utstyr, nødvendige tilganger og nøkkelkort. Det er din leder som har ansvaret for å bestille det du trenger, og ha dette klart til første arbeidsdag.

Utstyr

Utstyr som du får utlevert av din arbeidsgiver eies av arbeidsgiver, og det er IKT Fjellregionen IKS som håndterer alt som har med datamaskiner, telefoner og nettbrett.

Få adgang til FARTT

Før du kan logge deg på, så skal din leder ha bestilt tilganger og du får hjelp med pålogging på IT systemer. Du må først aktivere din konto, sette nytt passord og så sjekke at innlogging er ok.

Vi har laget en egen side for hjelp til innlogging, og på www.fartt.no vil du finne veiledninger, kontaktinformasjon, driftsmeldinger og lukket nett for ansatte.