Nyansatt i kommunen?
Velkommen skal du være, og vi har laget en liten guide på innføring i informasjonssikkerhet og IKT systemer fra IKT Fjellregionen IKS. Denne veiledningen kan også være fin for deg som har jobbet en stund, men ønsker å repetere og kanskje lære noe nytt?
Før du logger deg på
På din første arbeidsdag, så skal du ha fått tildelt arbeidsplass, utstyr, nødvendige tilganger og nøkkelkort. Det er din leder som har ansvaret for å bestille det du trenger, og ha dette klart til første arbeidsdag.
- Retningslinjer, avtaler og prosedyrer
- Informasjonssikkerhet
- Passord
- Retningslinjer for bruk av Internett
- Retningslinjer for e-post
- Digitale hygieneregler i FARTT
- Fagsystemer
- Sikker e-post til og fra kommunen
Utstyr
Utstyr som du får utlevert av din arbeidsgiver eies av arbeidsgiver, og det er IKT Fjellregionen IKS som håndterer alt som har med datamaskiner, telefoner og nettbrett.
- Privat bruk
- Arbeidsmaskin
- Bruk av hjemmekontor
- Tilgang til skriver og skanner
- Bruk av APPer på Android
Få adgang til FARTT
Før du kan logge deg på, så skal din leder ha bestilt tilganger og du får hjelp med pålogging på IT systemer. Du må først aktivere din konto, sette nytt passord og så sjekke at innlogging er ok.
- Aktivering av konto for nyansatt
- Jobbe lokalt på PC
- FARTT Skrivebord (Citrix Workspace)
Vi har laget en egen side for hjelp til innlogging, og på www.fartt.no vil du finne veiledninger, kontaktinformasjon, driftsmeldinger og lukket nett for ansatte.