Ledig stilling: IKT-rådgiver

FARTT IKT IKS søker ny IKT-rådgiver, med kontorsted på Tynset. Stillingen rapporterer til daglig leder, tiltredelse etter avtale.

Kort om enheten
FARTT IKT IKS er en interkommunal virksomhet som eies av kommunene Folldal, Alvdal, Rendalen, Tolga og Tynset. Selskapet ble stiftet i 2005 og drifter i dag IKT løsninger for eierkommunene. Selskapet har, på vegne av eierne, oppgaver og ansvar tilsvarende det som ligger hos kommunenes ordinære IKT enheter/avdelinger. Både selskapet og kommunene har offensive planer for digital utvikling og skal gjennom store skifter innenfor feltet i årene som kommer. FARTT IKT IKS har et solid faglig fundament og et høyt kompetansenivå.

Ansvarsområder og arbeidsoppgaver:

  • Sikkerhetsledelse, herunder ansvar for informasjonssikkerhet og personvern
  • Prosjektledelse i større kommunale digitaliseringsprosjekter med fokus på gevinstrealisering og måloppnåelse
  • Bidra med strategisk IKT utvikling og digitalisering i tett samarbeid med tjenestene i kommunene
  • Aktiv teknologiovervåkning, utprøving og testing både internt i selskapet og sammen med kommunene

Krav til stillingen:

  • Høgskoleutdanning innen IKT. Lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • God kjennskap til informasjonssikkerhet og personvern
  • Erfaring fra prosjektledelse og prosjektarbeid
  • Erfaring fra strategisk IKT utvikling, digitalisering og digital transformasjon
  • Kjennskap til digitalisering i offentlig sektor er en fordel, men ikke et krav
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk og engelsk

Personlige egenskaper:

  • God serviceinnstilling og fleksibilitet
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, delta i teamarbeid
  • Evne til å ta initiativ og arbeide selvstendig
  • Være en sterk bidragsyter for et godt samarbeid/arbeidsmiljø internt og eksternt.

Vi tilbyr:

  • Spennende utfordringer i et aktivt IKT miljø
  • Store utviklingsmuligheter innen IKT 
  • Kompetent organisasjon med dyktige medarbeidere  

Lønn etter avtale, offentlig tjenestepensjon og avtaler i KLP, samt gode arbeidsbetingelser.

Arbeidstaker tilsettes i FARTT IKT IKS, på de vilkår som framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Søknadsfrist: 24. august 2025

Har du spørsmål om stillingen, ta kontakt med:

Sverre Jenssen
907 75 415 / sverre.jenssen@fartt.no

Øyvind Streitlien
913 24 648 / oyvind.streitlien@fartt.no