Overgang til Visma Enterprise Plus

I uke 21 og 22 vil Visma Enterprise bli flyttet og oppgradert med ny versjon, og i den forbindelse vil det bli en planlagt nedetid for alle brukere av Visma Enterprise. I denne perioden vil ingen Visma-funksjoner være tilgjengelige, inkludert integrasjoner (dataflyt til og fra Visma), registrering av timelister, fravær, reiseregninger og fakturabehandling/fakturering. For jobbsøkere vil EasyCruit fortsatt være tilgjengelig for innsending av søknader, men selve EasyCruit-systemet vil være utilgjengelig for kommunene i nedetidsperioden.

Oversikt over nedetidsperioder

  • UKE 21: Alvdal og Tynset
  • UKE 22: Folldal, Rendalen og Tolga

Viktig informasjon om innlogging

Etter at nedetiden for din kommune er over, må alle ansatte logge seg inn i den nye løsningen senest innen 8. juni 2025. Innlogging i Visma Enterprise Plus skjer via ID-porten. Det er avgjørende at du benytter din kommunale e-postadresse når du logger inn, da denne er knyttet til din ID-porten-konto for Visma Enterprise Plus.

For veiledning om hvordan du logger deg på for første gang, vennligst se følgende eLæringsressurs:

Ny lenke til Visma Enterprise Plus blir tilgjengelig i favoritter (bokmerkeraden) i nettleseren Edge for din kommune:

  • Alvdal og Tynset: mandag 26. mai
  • Folldal, Rendalen og Tolga: mandag 2. juni

Vi ber alle ansatte om å merke seg disse datoene og sørge for å logge inn i den nye løsningen innen fristen. Dersom du har spørsmål eller trenger assistanse i forbindelse med overgangen eller innlogging, er du velkommen til å kontakte FARTT Service.