FARTT-Service

FARTT-Service er betjent mandag til fredag fra kl. 08.00 - 15.30.

Telefon: 47 61 99 00

E-post: service@fartt.no

Sjekk Driftsmeldinger her

Support

Informasjon om FARTT Service

FARTT Service: 

Alle henvendelser som gjelder IKT skal meldes til FARTT Service,  enten via telefon, e-post eller man kan registrere en sak via FARTT Servicedesk, (kun for ansatte)  

Melde feil- FARTT Servicedesk:
- Hvis du vil melde feil eller har et IKT problem, kan du gå inn via ikonet «FARTT Servicedesk». Dette ligger på FARTT skrivebord og man kan kun benytte denne når man er innlogget som bruker i FARTT.

Inne i FARTT Servicedesk, (Sensedesk) kan du opprette en sak eller søke i FAQ. (Frequently Asked Questions, Ofte stilte spørsmål)
- Klikk på «Opprett ny sak»
- Her kan du legge inn hva som er problemet. Du kan også legge ved en fil med feilmeldingen du har. Da får vi registrert saken din og kan jobbe med den.

- Man kan også sende e-post til FARTT service, adressen er service@fartt.no 

- Hvis det er passord eller ting det haster med, kan det være lurt å ringe direkte til FARTT Service. Da kan du få hjelp med en gang.

- For enkle problemer, kan det være lurt å gå til FAQ for å se om det er noen løsning på dine problemer. Her kan du søke etter dokumenter. Klikk oppe til høyre i bilde og skriv inn et stikkord på det du vil søke etter, eller du kan bla igjennom det som ligger der.

TIPS, Hvis du ikke får logget på FARTT / FARTTSS:
- Sjekk at PC’en din fungerer riktig. Alle ledninger må sitte i og du skal få opp den vanlige startsiden din med riktige ikoner.
- Sjekk ev med kollega (er) om de har samme problem. Ring FARTT service hvis du fortsatt har problem.
- Får du feilmelding når det gjelder brukernavn / passord, ringer du FARTT Service 

TIPS, Hvis du ikke får logget på fagsystemet i FARTT /FARTTSS:
- Prøv først å logge ut og inn av FARTT / FARTTSS.
- Husk at du må vente 1 minutt før du logger inn igjen.
- Hvis du fortsatt har samme problem, sjekk med kollega (er) om de har samme problem, ring FARTT Service hvis du fortsatt har problem.
- Dersom du får startet fagprogrammet men ikke får logget inn pga. feil passord/brukernavn,  eller at det kommer en feilmelding: Kontakt superbruker i egen kommune for dette fagprogrammet.
- Vet du ikke hvem som er superbruker, spør en kollega eller kontakt FARTT Service.

NB! FARTT Service gir ikke ut passord på fagprogrammer.
TIPS til HELPDESK:
- Har du forslag til FAQ, eller annen nyttig info er det fint om du sender dette til :  service@fartt.no 

WEB-mail FARTT

Innlogging WEB-mail FARTT

Oppdaterte sertifikater

Hvis det er sertifikatproblemer på oppkobling (gjerne nøkkelringer på mac) så kan det være at datamaskinen mangler utsteder sertifikater. De du trenger å installere finner du her;

SectigoRSAOrganizationValidationSecureServerCA (CRT, 3 kB)

 

Fjernstyring-Teamviewer

Verktøy for fjernstyring

 

Passordbytte FARTT

Hvis du er i et av FARTT sine nett og ditt mobiltelefonnummer er kjent i systemet, kan du trykke på linken "Resett mitt passord" på innloggingssiden til FARTT og FARTTSS. Oppgi brukernavn og du vil motta en kode på mobiltelefonen som du må legge inn, så kan du endre passord selv.

Sitter du utenfor FARTT så kan du nullstille ditt passord her: https://passwordreset.microsoftonline.com

Hvis dette ikke er mulig må du ringe FARTT Service.