Brukerstøtte FARTT

FARTT brukerstøtte er betjent mandag til fredag
fra kl. 08.00 - kl. 15.30. Telefon: 47 61 99 00

Support

Informasjon om Helpdesk FARTT

Her er noen tips, samt litt info om Helpdesk som du bør se på før du ev kontakter brukerstøtte i FARTT (tlf. 47 61 99 00):

Info om HELPDESK:
- Hvis du lurer på noe angående FARTT /FARTTSS, vil melde feil eller har et IKT problem, kan du gå inn via «Helpdesk FARTT». Du kan kun benytte denne når du er innlogget som bruker.

- Her finner du enkle tips og veiledninger. Denne kan du også bruke hvis du vil opprette en sak på et ev problem du har. 
- For å åpne Helpdesk FARTT har du et ikon oppe til venstre på skjermen «Helpdesk FARTT» Klikk på denne.>
 
- Her kan du opprette en sak eller søke i FAQ. (Frequently Asked Questions, Ofte stilte spørsmål)
- Klikk på «Opprett ny sak»
- Her kan du legge inn hva som er problemet. Du kan også legge ved en fil med feilmeldingen du har. Da får vi registrert saken din og kan jobbe med den.

- Hvis det er passord eller ting det haster med, kan det være lurt å ringe direkte til brukerstøtta. Da kan du få hjelp med en gang. (Mellom 08:00 og 15:30)
- For enkle problemer, kan det være lurt å gå til FAQ for å se om det er noen løsning på dine problemer. Her kan du søke etter dokumenter. Klikk oppe til høyre i bilde og skriv inn et stikkord på det du vil søke etter, eller du kan bla igjennom det som ligger der.

Hvis du ikke får logget på FARTT / FARTTSS
- Sjekk at PC’en din fungerer riktig. Alle ledninger må sitte i og du skal få opp den vanlige startsiden din med riktige ikoner.
- Sjekk ev med kollega (er) om de har samme problem. Ring brukerstøtta hvis du fortsatt har problem.
- Får du feilmelding når det gjelder brukernavn / passord, ringer du brukerstøtta

Hvis du får logget på FARTT /FARTTSS:
- Du får ikke startet fagprogrammet ditt
- Prøv først å logge ut og inn av FARTT / FARTTSS.
- Husk at du må vente 1 minutt før du logger inn igjen.
- Hvis du fortsatt har samme problem, sjekk med kollega (er) om de har samme problem, ring brukerstøtta hvis du fortsatt har problem.
- Du får startet fagprogrammet men får ikke logget inn pga. feil passord/brukernavn eller at det kommer en feilmelding
- Kontakt superbruker i egen kommune for dette fagprogrammet.
- Vet du ikke hvem som er superbruker, spør en kollega eller kontakt Brukerstøtta. NB! Brukerstøtta gir ikke ut passord på fagprogrammer.
- Hvis det er et problem med mail, eller andre Office programmer kan du spørre en kollega om de har samme problem eller kontakt brukerstøtta.
- Har du et passordproblem, kan du ringe brukerstøtta.

TIPS til HELPDESK:
- Har du forslag til FAQ, eller annen nyttig info er det fint om du sender dette til :  datahjelp@fartt.no

WEB-mail FARTT

Innlogging WEB-mail FARTT

Fjernstyring-Teamviewer for Windows

Verktøy for fjernstyring

 

Fjernstyring-TeamViewer for MAC

Ikke klar ennå.

Passordbytte FARTT

For bistand i forbindelse med passord i FARTT må du ringe brukerstøtte på telefon 47 61 99 00.